“Финансиране на филми – Европейски стратегии за насърчаване на културното многообразие” (Film financing – European strategies to boost cultural diversity) беше темата на традиционната конференция, организирана в рамките на фестивала в Кан от Европейската аудиовизуална обсерватория (European Audiovisual Observatory) в събота, 18 май. Данни за структурата и проблемите на финансирането на филми в Европа изнесе Жил Фонтейн, ръководител на департамента за пазарна информация в ЕАО (Gilles Fontaine, Head of Department for Market information, EAO). Влиянието на публичните политики върху финансирането представи Мая Капело, която ръководи департамента за юридическа информация в Обсерваторията (Maja Capello, Head of Department for Legal Information, EAO). Под модерацията на Майкъл Гъбинс от Сампомедиа (Michael Gubbins, Sampomedia), участниците Пилар Бенито Пеня, изпълнителен директор на „Морена филмс“, Лучия Рекалде, ръководител на програма МЕДИА, Едит Сеп, директор на Естонския филмов институт и вицепрезидент на ЕФАД, Виктор Хадида, изпълнителен директор на „Метрополитан Филмекспорт“ и президент на FIAD, Андерс Керауге, изпълнителен директор на „Центропа“, Од Акари-Бонери, заместник изпълнителен директор „Стратегия и контрол“ във френския филмов център (Pilar Benito Pena, CEO, Morena Films, Lucia Recalde Langarica, MEDIA programme, Edit Sepp, director of the Estonia Film Institute and vice president of EFADs (European Film Agency Directors), Victor Hadida, CEO, Metropolitan Filmexport, president of FIAD; Anders Kjaerhauge, Managing director of Zentropa, Aude Accary-Bonnery, Deputy Managing Director of Strategy and Controlling, CNC) дискутираха теми като:
Как се развива финансирането на филми?
Каква е бъдещата роля на финансирането чрез предварителни откупки?
Каква роля имат новите източници на финансиране, като например краудфъндинг?
Пренасочват ли се парите за производство от филми към телевизионни сериали?
До каква степен законодателството влияе на съществуващата структура на финансиране?
Сегашната законова рамка в Европа отразява ли новите модели и играчи?
Как европейските филмови фондове приспособяват своите критерии за финансиране към промените?
Нуждае ли се европейското законодателство от по-нататъшни промени? Какви национални особености трябва да се вземат предвид?
Запис на цялата конференция можете да намерите на сайта на Европейската аудиовизуална обсерватория: www.obs.coe.int.