Апостол Карамитев завършва ВИТИЗ през 1951, и бързо се утвърждава като театрална знаменитост в серия от романтични и драматико-ексцентрични роли (“Ромео и Жулиета”, “Дон Карлос”, “В полите на Витоша”, “Херцогинята от Падуа”, “Маскарад”, “Тревога”, “В навечерието”, “И най-мъдрия си е малко прост”, “Службогонци”, “Двама на люлката”, “Варшавска мелодия”, “Цената”, “Мария Стюарт”, “Хенри Четвърти”, “Еснафи”). Карамитев участва в първото българско цирково вариете, обикаля страната с рецитали на народни песни и приказки от Каралийчев, занимава се и с театрална режисура – “Машиннописци”, “Аз, баба, Илико и Иларион”, преподава във ВИТИЗ , участва в записите на знамените радио-пиеси като “Майка на своите деца”, “Майстори”, “Женитба”, “Обикновено чудо” и буди сутрин децата по радиото с характерния си, топъл тембър, със занимателни приказки в сериала “Весел ранобудник”.
Апостол Карамитев остава като един от най-емблематичните актьори в киното – от наистина смешните комедии като “Специалист по всичко” и “Любимец 13”, през характерните за времето “Утро над родината”, “Наша земя”, “Песен за човека”, “Героите на Шипка”, “Нощта срещу 13-ти”, “Това се случи на улицата”, “Двама под небето” – до върховите му постижения в “Един снимачен ден”, “Рицар без броня”, “Бялата стая” и “Сватбите на Йоан Асен” (цар Йоан Асен II).